Nagrade

"Na vukovom tragu" najbolja predstava 19. Međunarodnog festivala pozorišta za djecu Banja Luka 2020

Poštovana publiko, sa ponosom želimo sa vama da podelimo radosnu vest!

Žiri 19. Međunarodnog festivala pozorišta za djecu Banja Luka 2020, održanom u periodu od 6. dо 12. oktobra, u konkurenciji od 12 predstava iz 8 država, ocenio je da:

Gran Pri, nagradu za najbolju predstavu na festivalu, dodeli predstavi “Na vukovom tragu”, Pozorišta maldih iz Novog Sada.
Nagradu za glumačko ostvarenje dodeli Saši Latinoviću za ulogu Baka, u predstavi „Na vukovom tragu“, Pozorišta mladih iz Novog Sada. “Vještinom animacije, glasovnim varijacijama i nadahnutom igrom kreiran je nezaboravni lik.”
Specijalnu nagradu festivala dodeli Jakubu Maksimovu za adaptaciju romana “Zov divljine” Džeka Londona i režiju predstave „Na vukovom tragu“, Pozorišta mladih iz Novog Sada. “ ... Predstava koja ostavlja bez daha, vrsno i nedvosmisleno dokazuje koliko je, uz sve filmske ekranizacije, teatar bliži "čitanju" knjige, u kojem se razumiju svi - i oni koji stvaraju i oni koju vjeruju u "stvorenu" umjetnost.”
Ponosni, idemo dalje!

Nagrade za predstavu "Na vukovom tragu" u okviru festivala "50. Susreti profesionalnih pozorišta lutaka Srbije"

Predstava Pozorišta mladih "Na vukovom tragu" osvojila je nekoliko nagrada u okviru festivala "50. Susreti profesionalnih pozorišta lutaka Srbije".

Nagrade:

Nagradu za najbolju animaciju "Janko Vrbnjak", koju je ustanovilo Malo pozorište "Duško Radović", žiri jednoglasno dodeljuje predstavi „NA VUKOVOM TRAGU“ POZORIŠTA MLADIH NOVI SAD, ZA UMETNOST ANIMACIJE ZVUKA, MATERIJALA I LUTAKA.

Nagradu za glumačko ostvarenje žiri jednoglasno dodeljuje SAŠI LATINOVIĆU ZA ULOGE BAKA I DžEKA TORNTONA U PREDSTAVI „NA VUKOVOM TRAGU“ POZORIŠTA MLADIH NOVI SAD.

Nagradu za najbolju scenografiju žiri jednoglasno dodeljuje KAROLINI ARANDIJI ZA PREDSTAVU „NA VUKOVOM TRAGU“ POZORIŠTA MLADIH NOVI SAD.

Nagradu za najbolju muziku žiri jednoglasno dodeljuje LAZARU NOVKOVU ZA PREDSTAVU „NA VUKOVOM TRAGU“ POZORIŠTA MLADIH NOVI SAD.

Nagradu za najbolju kreaciju lutaka žiri jednoglasno dodeljuje MAREKU ŠTERBAKU I VJAČESLAVU ZUBKOVU ZA PREDSTAVU „NA VUKOVOM TRAGU“ POZORIŠTA MLADIH NOVI SAD.

Dramskom umetniku i v.d.direktoru Pozorišta mladih u Novom Sadu, Mihajlu Nestoroviću, Oktobarska nagrada Grada Požarevca za nemerljiv doprinos u pozorišnoj umetnosti i kulturi

Prepoznavši značaj festivala ambijentalnog teatra “Viminacium fest – Mitovi stari i novi”, koji se već drugu godinu održava u jedinstvenom amfiteatru istoimenog arheološkog parka, Grad Požarevac je među ovogodišnje laureate prestižnog prizanja koje se dodeljuje za nemerljiv doprinos razvoju požarevačke zajednice, uvrstio i pozorišnog stvaraoca, autora i idejnog tvorca tog festivala, Mihajla Nestorovića.

Povodom obeležavanja Dana oslobođenja, 15. oktobra, Grad Požarevac će tradicionalno dodeliti Oktobarsku nagradu pojedincima koji su se svojim angažmanom istakli.

Osim Nestoroviću, prestižna povelja biće uručena i direktoru Visoke tehničke škole strukovnih studija u Požarevcu, Vladanu Đulakoviću, kao i Radmili Stjepović, za doprinos u oblasti socijalnog i humanitarnog rada ne samo u Požarevcu nego i šire.

GRAN PRI za predstavu „Na vukovom tragu“ na Međunarodnom lutkarskom festivalu za odrasle “Pierrot“

Predstava „Na vukovom tragu“ osvojila je GRAN PRI za najbolju predstavu i nagrade za najbolju režiju (Jakub Maksimov) i scenografiju (Carolina Arandia), na prestižnom Međunarodnom lutkarskom festivalu za odrasle „Pierrot“ u Staroj Zagori (Bugarska).

Na vukovom tragu je autorska adaptacija čuvenog romana “Zov divljine” Džeka Londona. To je pozorišna kompozicija za šest glumaca, jednog bubnjara, deset mikrofona, četiri psa i jednog jelena. Ona govori o kućnom psu koji je bio ukraden i prodat za rad u provinciji Jukon u Kanadi tokom “Zlatne groznice” na Klondajku. Dakle, Bak se vraća na mesto gde su koreni njegove rase. Bakova avantura je puna nevolja i iznenađenja – izazvanih ne samo nepoznatim okruženjem, već i buđenjem njegovog do
tada nepoznatog duha.

Nagrade za režiju i glumačko majstorstvo u predstavi „Na vukovom tragu“ na Međunarodnom festivalu pozorišta za decu - Subotica

Na 26. Međunarodnom festivalu pozorišta za decu u Subotici (od 22. do 27. Septembra, 2019. Godine), dodeljena je nagrada za glumačko/animatorsko majstorstvo, glumcu Saši Latinoviću, za ulogu Baka u predstavu „Na vukovom tragu“. Nagrada za najbolju režiju dodeljena je Jakubu Maksimovu, za predstavu „Na vukovom tragu“, u izvođenju Pozorišta mladih.

Na vukovom tragu je autorska adaptacija čuvenog romana “Zov divljine” Džeka Londona. To je pozorišna kompozicija za šest glumaca, jednog bubnjara, deset mikrofona, četiri psa i jednog jelena. Ona govori o kućnom psu koji je bio ukraden i prodat za rad u provinciji Jukon u Kanadi tokom “Zlatne groznice” na Klondajku. Dakle, Bak se vraća na mesto gde su koreni njegove rase. Bakova avantura je puna nevolja i iznenađenja – izazvanih ne samo nepoznatim okruženjem, već i buđenjem njegovog do
tada nepoznatog duha.

Nagrada Olegu Katorginu za celokupnu likovnost predstave „Zatvorenik i šestoprsti" na 10. Bugojanskom lutkarskom bijenalu

U okviru 10. Bugojanskog lutkarskog bijenala (od 10. do 13. septembra, 2019. godine), nagrada za celokupnu likovnost predstave dodeljena je Olegu Katorginu, za predstavu "Zatvorenik i šestoprsti", Pozorišta mladih, u režiji Dimitrija Vihreckog.
Autor u predstavi koristi inovativne materijale i kroz pojednostavljena scenografska rešenja postiže maksimum značenja. Njegova scenografija nije svedena na deskriptivno već na metaforičko, što odgovara idejnosti teksta.

O predstavi:

Pisac, Viktor Peljevin je u Rusiji postao poznat pre skoro trideset godina, ali za sve ovo vreme nije zabeležen ni jedan njegov intervju. Postoje samo fotografije. Mnogi sumnjaju da li pisac uopšte postoji.

Ako verujemo da postoji, onda treba da prihvatimo činjenicu da je on, zapravo, Zatvorenik (Pustinjak). I taj pustinjak, iz godine u godinu, piše romane i priče koje odražavaju naše vreme kao u ogledalu. Ogledala su različita – odražavaju prošlost, budućnost, pa i paralelni svet. Priča „Zatvorenik (Pustinjak) i šestoprsti“ po prvi put se prikazuje na pozornici lutkarskog pozorišta. Ovo je ipak svetska premijera.

Po istoimenoj priči Viktora Peljevina

Reditelj: Dimitrij Vihreckij
Scenografija, kostimi i lutke: Oleg Katorgin
Kompozitor: Miodrag Mika Mladenović
Prevod: Marina Mitić, Kiril Majstorov
Lektor, scenski govor: Saša Latinović
Fotografija: Srđan Doroški
Dizajn plakata i programske knjižice: Edna Mačković

Igraju:
Aleksa Ilić
Ivan Đurić
Slobodan Ninković
Saša Stojković
Neda Danilović

Treći Gran pri za predstavu „Kako je otkriveno letenje“

Predstava Pozorišta mladih, „Kako je otriveno letenje“ proglašena je najboljom predstavom za decu na nedavno završenom 2. Međunarodnom festivalu lutkarskih pozorišta u Kijevu (Ukrajina). Žiri je odluku o dodeli Gran pri nagrade našoj predstavi doneo nakon što je pogledao 22 predstave iz celog sveta.

Predstava „Kako je otkrievno letenje“ je premijerno izvedena 2014. godine i do sada je učestvovalo na 11 međunarodnih i domaćih festivala. Ukupno je dobila tri Gran Pri nagrade – na 22. Međunarodnom festivalu pozorišta za decu u Subotici, 3. Festivalu dječje umjetnosti u Sarajevu i sada na festivalu u Kijevu, a glumac, Saša Latinović, šest puta je dobio nagrade za najboljeg glumca i najboljeg animatora. Predstavu „Kako je otkriveno letenje“ možete pogledati u Pozorištu mladih u subotu, 22. septembra u 11.00 časova.

Nagrada za najbolju žensku ulogu – predstava „Evgenije Onjegin“

Nagrada za najbolju žensku ulogu na ovogodišnjem petom po redu Novog Tvrđava Teatra pripala je Kristini Savkov za ulogu Tatjane Larine u predstavi EVGENIJE ONJEGIN u režiji Borisa Liješevića, u izvođenju ansambla Pozorišta mladih iz Novog Sada.

Reč – dve o glumi i glumačkim dostignućima na 5. Festivalu ,,Novi Tvrđava Teatar“

Pre nego što se osvrnemo na kvalitet glume i na glumačka ostvarenja na festivalu, smatram da treba da se podsetimo na predstave u selekciji koja je, po svojoj prirodi, tek jedan od mogućih pogleda na aktuelno stanje u pozorišnoj umetnosti i dramskom stvaralaštvu, ne samo u domaćem pozorištu već i šire, u regionu koji je nekada, dobrim delom, bio jedinstven kulturni i politički prosotr. Čak i ako nismo jugonostalgičari uvek smo kao profesionalci zainteresovani za kulturne i pozorišne aktuelnosti naših suseda iz nekadašnjih Republika, nekada zajedničke zemlje. ..

Svaka selekcija, po pravilu je izbor po ukusu selektora i više govori o tom ukusu nego o realnom stanju u umetničkoj oblasti koju selektor želi da obuhvati ili da je predstavi. Selekcija je tek jedan od mogućih pogleda na aktuelno stanje u određenoj umetničkoj oblasti. Ona je plod i rezultat ličnih afiniteta, izraz ukusa i estetičkih pogleda selektora na umetnost i plodove umetničkog rada, koji su u fokusu selektorovog interesovanja.

Retka je sreća za festival ,,Novi Tvrđava Teatar“ da ima selektorku kakva je gospođa Vida Ognjenović. Svestranost, bogatstvo umetničke ličnosti, erudicija i izoštreni estetički stavovi dali su selekciji gospođe Ognjenović univerzalnost, zapanjujuću preciznost i širinu u određivanju tematsko idejnih okvira, kao uvid u bogatstvo, potentnost i raznolikost aktuelnih scenskih poetika. Na jednom mestu dobili smo katalog tema i dilema koji pritiska našu svakodnevicu i opterećuje našu savest. Samo letimičan pogled na naslove viđenih predstava to i potvrđuje:

BARUFE
ŠUPLJI KAMEN
PROSTOR ZA REVOLUCIJU
EVGENIJE ONJEGIN
PARADA
KRALJ LIR

otkriva duboko promišljen odnos selektorke prema stvarnosti i istančani osećaj za jezik scene, za njen celokupan jezički diskurs, za metajezik scenskog zbivanja, za metaforu koja nosi naslov, za igru koja donosi više ili manje skrivenu poruku, pruža ruku savremeniku, opominje, promišlja svet i nudi se kao jedna od mogućih, ali nažalost obespokojavajućih vizija naše savremenosti.

Impresivna selekcija! Takvu smo je i očekivali od nekoga ko u sebi spaja tolike talente u jednoj ličnosti spajajući reditelja, pisca, filozofa, kulturologa, javnog i političkog radnika. Sa ovoga mesta usudila bih se da kažem da je zalog kvaliteta ovogodišnjeg i svih budućih festivalskih izdanja ,,Novog Tvrđava Teatara“, njegovog trajanja i aktuelnosti skriven u bogatoj, renesansnoj i umetničkoj i sveznadarskoj ličnosti gospođe Vide Ognjenović. Jedino što možemo je da joj poželimo dobro zdravlje, intelektualnu oštrinu i bogatu umetničku produkciju kojom angažuje naš um, hraneći pritom i naše srce. Hvala vam, gospođo Ognjenović!

Najatraktivniji deo svakog pozorišnog čina, svakog pozorišnog festivala, pa i ovog petog po redu festivala ,,Novi Tvrđava Teatar“, najvitalniji njegov deo, jesu glumci i njihova sposobnost da svojim glumačkim majstorstvom uznesu, oduševe, razneže, rasplaču, nasmeju, razgale gledalište i učine da taj spoj auditorijuma i scene postane jedno biće- da bude i postane pozorište.

Na ovogodišnjem festivalu videli smo predstave neobično uravnoteženog odnosa između onoga što pozorištu daje režija, pruža dramaturgija i donosi glumac. Imali smo priliku da uživamo u nekoliko predstava koje su donele upravo taj alhemijski proces stapanja auditorijuma i scene, gde kao od šale, sam od sebe, pada četvrti zid; bili smo uvučeni u scensko zbivanje koje je postalo centar našeg interesovanja, naše pozornosti, i ako hoćete, naše zabrinutosti.

Bili smo svedoci izvanredne kolektivne glumačke igre koju su nam doneli glumci iz Kopra, u predstavi BARUFE, kao i odlične igre glumačkog ansambla Pozorišta mladih iz Novog Sada i po definiciji, sinhronizovana kolektivna, čvrsta, duhovita i promišljena igra sasvim mladog, ali nadasve talentovanog ansambla BITEF- Dens Kompanije iz Beograda. I po ko zna koji put, potvrdilo se da je još uvek u pozorištu najlepša i najteža zajednička, kolektivna, igra ansambla i da se bez obzira na pojedinačno glumačko iskustvo i osvedočeno glumačko majstorstvo, glumac potvrđuje sposobnošću i htenjem da se podredi dirigentskoj palici talentovanog reditelja koji uklapa sve pojedinačne talente u zajedničku glumačku akciju i postavlja partituru za zajednički umetnički čin. Zahvaljujemo se gospođi selktorki za afirmaciju upravo te skupne, ansambl glumačke igre koja je bila i ostala zaštitni znak pravog pozorišta, njegova lepota i bogatstvo.

Takođe bili smo svedoci izuzetnih glumačkih kreacija mladih glumaca koji tek stupaju na profesionalnu glumačku scenu kao i serioznih kreacija već uveliko afirmisanih glumaca takozvanih glumačkih zvezda, koje na našu veliku radost, uspevaju, međutim, da prevaziđu senku svoje popularnosti i svoj glumački habitus podrede zahtevima uloge! Nekome to polazi za rukom lakše, nekome teže, ipak krajnji rezultat je pitko pozorište koje nalazi mesto u našim srcima, a srce je, zna se, najvažniji organ u telu, njega treba negovati i hraniti poezijom i predstavama kakva je, na primer, ŠUPLJI KAMEN, UK ,,Vuk St. Karadžić “, Beograd.

Važnih i pažnje vrednih glumačkih ostvarenja bilo je mnogo, a nagrada malo! Dodelili smo tri glumačke nagrade, više nego što je festivalskim pravilnikom o nagrađivanju predviđeno. Žao nam je što lista nagrađenih nije duža. Videli smo neobične harizmatične glumce u malim, ,,minjon“, ulogama koji svojim talentom prevazilaze dimenzije svog glumačkog zadatka. Ako ništa drugo, pomenimo one koji su na nas ostavili tako snažan i upečatljiv utisak. Pomenimo njihova imena:

Ivan Đurić
Katarina Marković
Vera Hrćan-Ostojić
i hvala Bogu, mnogi, mnogi drugi…

Žao nam je što nismo uspeli da ubedimo ostale članove žirija da specijalnu nagradu, za kvalitet kolektivne glumačke igre, bude dodeljen glumačkom ansamblu predstave BARUFE u izvođenju četiri ansambla iz Pule, Kopra, Nove Gorice i Trsta, u kojoj je, i pored sveg zajedništva, ipak jasno vidljiv vrhunski doprinos svakog pojedinca u predstavi, čineći u ukupnom utisku o predstavi, kao da je na delu dobro uigrani glumački tim; naša fascinacija ovom predstavom tim je snažnija što su glumci u predstavi okupljeni iz četiri različita pozorišta, i to je za nas u produkcionom smislu, kao i s obzirom na postignuti umetnički domet, pravi mali teatarski podvig.

Ipak,bili smo jednoglasni , da kao tročlani žiri, dodelimo Specijalnu nagradu za glumu gospođi Radi Đuričin, za ulogu Vere Sergejevne u komadu ŠUPLJI KAMEN, Nikolaja Koljde, u režiji Tatjane Mandić Rigonat i izvođenju i produkciji UK ,,Vuk St. Karadžić“, Beograd; u kojoj glumica svedenim sredstvima donosi lik ocvale profesorke muzike koja je, ipak, sačuvala svoju duhovnu otmenost, ideale mladosti kojih se ne odriče, iako prema njima kad i kad, zauzima ironičan stav, koji čuvaju njeno već pomalo u san, utonulo biće koje u retkim lucidnim momentima hvata kakvu-takvu vezu sa svetom, koji neminovno odlazi svojim putem, ostavljajući starost po strani da se sama, kako zna i ume, bori sa svojim utvarama i demonima…

Bez velike geste, koncentrisana na unutrašnji svet, iz vremena mladosti, poezije i ideala davno prošlog vremena, ona privlači pažnju gledaoca svojom duhovnom lepotom i merom u scenskom postupku afirmišući lepotu i ljubav u svim njenim pojavnim oblicima. U interpretaciji gospođe Đuričin, Vera Sergejevna deluje komično-tužno i u isti mah zagonetno-sabrano i ozbiljno…ona je dostojanstvena i prefinjena, mada ne i uvek, svesna trenutka i mesta na kome se nalazi, kao ni lebdeće suštine ispraznih ćeretanja koja se oko nje vode. Impresivna uloga Rade Đuričin!

Nagrada za najbolju žensku ulogu, pripala je Kristini Savkov, za ulogu Tatjane Larine u predstavi EVGENIJE ONJEGIN u režiji Borisa Liješevića, u izvođenju ansambla Pozorišta mladih iz Novog Sada.

Dužni smo da, kao profesionalci, negujemo svoj podmladak i istinski smo srećni kada na sceni zablista mladost, lepota i talenat novog umetnika. Nemamo pravo da to ne primetimo i nemamo srca da se tome ne radujemo. Čini nam se da je svojom interpretacijom lika Tatjane Larine mlada Kristina Savkov zaslužila ovo priznanje. U odličnoj adaptaciji znamenitog Puškinovog romana u stihu, Fedor Šili kao dramaturg pruža odličan dramaturški okvir, kombinacijom proze i stiha, da pred nama zablista izuzetnom lepotom svog stasa, glasa, svog čistog lica i vanredno izražajnog oka, odlična mlada glumica, lepe, čak izuzetne govorne kulture, impresivne zrelosti, prebogate, ali stišane, odlično vođene i kontrolisane snage i emotivnosti, sposobne za transformaciju od zaigranog deteta, preko bolno zaljubljene devojke, do ozbiljne, hladne, suzdržane i gorde povređenosti prerano ugašene mlade žene. Ovakav dijapazon izražajnih mogućnosti zalog je za budućnost, za lep umetnički razvoj ako još i nezaobilazni faktor sreće bude bio na strani talentovane umetnice; sreće da radi sa najboljim rediteljima, sreće da se ogleda na najboljim dramskim tekstovima, u glumačkim podelama koje neguju visok standard umetničke igre, a ne kabotenski pristup umetičkom radu…

2018. godina

48. Susreti profesionalnih lutkarskih pozorišta Srbije, Zrenjanin, mart 2018. – učešće sa predstavom „Ježić Žožo“

– Gran pri festivala

– Nagrada „Milena Sadžak“ za najbolju mladu glumicu Nedi Danilović

– Nagrada za najbolju kreaciju lutaka Blagovesti Vasilevoj

– Nagrada za najbolji tekst Kuzmanu Krstevu

4. Festival dječije umjetnosti Sarajevo, maj 2018. – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo?“

– Nagrada za najbolji tekst i adaptaciju Emiliji Mrdaković

68. Festival profesionalnih pozorišta Vojvodina, Zrenjanin, april 2018. godine – učešće sa predstavom „Evgenije Onjegin“

nagrada za glavnu mušku epizodnu ulogu: Ivan Đurić

Nagrada za najbolju režiju – predstava „Evgenije Onjegin“

„Evgenije Onjegin“ ispraćen ovacijama u Budvi

Novo Liješevićevo ostvarenje stiglo pred budvansku publiku sa nagradom za najbolju režiju 5. Međunarodnog festivala Novi tvrđava teatar.

Nastavljajući program savremenog čitanja klasičnih dramskih dela, na Gradu teatru izvedena je predstava reditelja Borisa Liješevića, „Evgenije Onjegin“, u produkciji Pozorišta mladih iz Novog Sada, koja je ispraćena ovacijama.

Inscenacija čuvenog Puškinovog romana u stihu, u dramatizaciji Fedora Šilija i sa Liješevićevim rediteljskim potpisom, stigla je pred budvansku publiku pravo sa 5.

Međunarodnog festivala Novi tvrđava teatar, gde je nagrađena za najbolju režiju. Lik glavne Puškinove junakinje Tatjane, glumici Kristini Savkov doneo je nagradu za najbolju glumicu. Tako se jedan od najnagrađivanijih i najangažovanijih crnogorskih reditelja u regionu, u svojoj rodnoj Budvi, i na festivalu koji ima važno mesto u njegovoj profesionalnoj biografiji, i ovog ljeta predstavio novim ostvarenjem koje je dobilo visoku ocenu jednog međunarodnog žirija.

Kako je istakla Kristina Savkov, kada su počinjali da rade ovu predstavu ona je sebi postavljala pitanje koliko u ovo naše doba ima žena koje mogu da iskreno, romantično i duboko da vole nekog do kraja života, iako im ta ljubav nije uzvraćena.

“Mislim da i sada postoji mnogo Tatjana među nama, ali je takvo vreme da čovek ne može da pokaže svoje pravo lice i emotivnost bez bojazni da će to neko pogrešno shvatiti, jer živimo u doba poremećenih vrednosti u svim segmentima društva, pa i u našim ličnim životima.

Ono što me raduje i što sam otkrila igrajući ovu predstavu, a gostovali smo sa njom na raznim scenama i festivalima, jeste da ima puno djevojčica koje napamet znaju dirljivo Tatjanino pismo koje je pisala Onjeginu, otkrivajući mu koliko ga voli i čezne za njim”, kazala je glumica.

Na pitanje koliko je promenjen odnos društva prema ženi od vremena Puškina, i da li je i danas najveći dokaz vrednosti žene ako kraj sebe ima bogatog i moćnog muškarca, Savkov ističe da se, nažalost, malo toga promijenilo, i da i dalje živimo u patrijarhalnom društvu i „muškom svetu“.

“Volela bih da kažem da u ovom našem 21. vijeku žena može da bude slobodna, sama i cenjena samo na osnovu toga što ona jeste, i mislim da ta borba za „mesto pod suncem“ nije samo na ženama, nego na čitavom društvu, pogotovu na ovom našem Balkanu.

Mi smo prostor koji je i dalje pun svakojakih predrasuda i stereotipa u svemu, od onih u nacionalnom smislu, pa do muško – ženskih odnosa”, zaključila je Savkov.

Sjajan u naslovnoj ulozi, glumac Peđa Marjanović istakao je posle predstave da je Evgenije Onjegin, kao arhetip muškarca, prisutan od početka ljudske civilizacije, a danas možda čak i više nego ranije, zbog otuđenosti, nedostatka prave komunikacije među ljudima i bliskosti.

“Kao što vidimo u Onjeginu, u kome je želja za slobodom toliko jaka da čak nadjačava i potrebu za ljubavlju, što je bazična čovekova potreba i karakteristika, tako i danas ima ljudi kojima je najudobnije da budu ‘solisti’ sopstvenih života, i to iz raznih razloga.

Ja sam Onjegina doživeo kao čovjeka koji je u potrazi za sobom, koji traga za smislom i suštinom života, jer mu se još u mladosti život čini dosadnim, ukalupljenim u određene norme i stereotipe, koje mora da prihvati da bi pripadao društvu.

A on ne želi da bude deo te društvene gomile, i negdje je tragičan junak, prototip angažovanog intelektualca, jer se svojim odnosom prema kmetovima predstavlja kao čovek koji se bori za jednakost svih ljudi, što takođe izaziva gnev njegove okoline. Nesreća Onjegina je u tome što kasno shvata da mu je u životu ipak potrebna ljubav”, naveo je Marjanović.

Ovacijama je pozdravljena čitava ekipa novosadskih glumaca, u kojoj su bili i Danilo Milovanović, Mia Radovanović, Ivan Đurić, Jelica Gligorin, Vera Hrćan Ostojić, Slobodan Ninković, Saša Latinović, Neda Danilović i Dragan Zorić.

OBRAZLOŽENjE ŽIRIJA: Boris Liješević svedenom i efektnom upotrebom rediteljskih sredstava postavlja na scenu klasično delo Aleksandra Sergejeviča Puškina „Evgenije Onjegin“ sa jasnom namerom da ono komunicira sa savremenom pozorišnom publikom. Kroz niz veoma efektnih scena reditelj je pokazao svoje umeće da radnju sažme, jasno naznači protoke vremena, učini vidljivim utrašnje konflikte likova, u gotovo filmskom maniru jasno naznači paralelne tokove radnje, a da pri tom izoštri suštinu samog dela i ne izneveri ga ni u jednom njegovom segmentu. Primetan je i odličan rad sa glumcima ansambla Pozorišta mladih koji i ovoga puta pokazuju da su u stanju da se nose sa najzahtevnijim glumačkim zadacima, da kroz brze transformacije donesu više uloga i da u saradnji sa rediteljem ostvare čitav niz sjajnih glumačkih kreacija. Boris Liješević kao reditelj i ovoga puta pokazuje da je, iako generacijski još uvek mlad, izuzetno zreo reditelj koji je u stanju da uspešno iznese različite rediteljske pristupe i objedini ih u kompaktnu celinu prilikom realizacije jedne predstave.

2017. godina

24. Međunarodni festival pozorišta za decu, Subotica, septembar 2017. godine – učešće sa predstavom „Petar Pan“

Nagrada za glumačko/ animatorsko majstorstvo: Slavica Vučetić
Festival „Kukart“, Petersburg, jun 2017. godine – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo?“

19. Međunarodni festival „Zlatna iskra“, Kragujevac, maj 2017. godine – učešće sa predstavom „Petar Pan“

3. Festival dječije umjetnosti, Sarajevo, Bosna i Hercegovina, maj 2017. godine – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

Gran pri „Planeta teatar“

4. Međunarodni festival „San o letenju“, Kurgan, Ruska Federacija, april 2017. godine – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

67. Festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Novi Sad, april 2017. godine – učešće sa predstavom „Petar Pan“

Nagrada za glumu u predstavi za decu: Slaven Došlo
Nagrada „Tihomir Mačković“ za kreaciju lutaka: Siniša Ilić

46. Festival „Dani komedije“ u Jagodini, mart 2017. godine – učešće sa predstavom „Dok te ja hranim i oblačim“

Nagrada „Zlatni ćuran“ za režiju Olji Đorđević
Nagrade za najbolje mlade glumce: Kristina Savkov i Danilo Milovanović

2016. godina

47. Susreti profesionalnih lutkarskih pozorišta Srbije, Beograd, novembar 2016. godine – učešće sa predstavom „Petar Pan“

Gran pri za najbolju predstavu
Nagrada za glumačko ostvarenje: Kristina Savkov i Slaven Došlo
Nagrada publike za „Naj naj predstavu“
49. Međunarodni festival kazališta lutaka – PIF, Zagreb, Hrvatska, septembar 2016. godine – učešće sa predstavom „Ožalošćena porodica“

Festival „Mini poletje“, Ljubljana, Slovenija, avgust 2016. godine – učešće sa predstavom „Petar Pan“

24. Kotorski festival pozorišta za djecu, Kotor, Crna Gora, juli 2016. godine – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

2015. godina

44. Festival „Dani komedije“, Jagodina, mart 2015. – učešće sa predstavom „Potpuno skraćena istorija Srbije“:

– nagrada „Jovanča Micić“ za najsmešniju predstavu po odeni publike za predstavu „Potpuno skraćena istorija Srbije“

– Specijalna nagrada za kolektivnu igru dodeljuje se ansamblu predstave „Potpuno skraćena istorija Srbije“

65.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Kikinda, april 2015. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

Hercegnovske aprilske pozorišne svečanosti, Herceg Novi, Crna Gora, april 2015. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

17.međunarodni lutkarski festival „Zlatna iskra“, Kragujevac, maj 2015. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“:

– nagrada za glumačko ostvarenje za predstavu „Kako je otkriveno letenje“ – Saša Latinović

16. LutFest, Istočno sarajevo, maj 2014. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“:

-nagrada za najbolju animaciju i glumačko ostvarenje festivala u predstavi lutkarske koreo mono drame „Kako je otkriveno letenje“ – Saša Latinović

22. međunarodni festival pozorišta za decu, Subotica, maj 2015. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“:

– Gran Pri festivala za najbolju predstavu u celini za predstavu „Kako je otkriveno letenje“ – Pozorište mladih

Nagrada za glumačko / animatorsko majstorstvo za ulogu u predstavi „Kako je otkriveno letenje“ – Saša Latinović

18. festival Teatar fest „Petar Kočić“, Banja Luka, Republika Srpska, maj 2015. – učešće sa predstavom „Potpuno skraćena istorija Srbije“:

– specijalna nagrada festivala za muziku u predstavi „Potpuno skraćena istorija Srbije“- Irena Popović Dragović, kompozitor

48. međunarodni festival lutkarskih kazališta – PIF, septembar 2015. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

– nagrada za animaciju glumcu Saši Latinoviću za predstavu „Kako je otkriveno letenje“

14. Međunarodni festival pozorišta za djecu Banja Luka, oktobar 2015. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

– Nagrada za glumačo ostvarenje glumcu Saši Latinoviću za predstavu „Kako je otkriveno letenje“

6. međunarodni festival nacionalnih lutkarskih pozorišta „Duga“, Samara, Rusija, septembar 2015. – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo?“

20. revija lutkarskih kazališta u Rijeci, novembar 2015. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“

12. Dečji pozorišni festival „Pozorište zvezdarište“, Beograd, novembar 2015. – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo?“

– nagrada za režiju – Emilija Mrdaković

46. Susreti profesionalnih lutkarskih pozorišta Srbije, Niš, decembar 2015. – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo?“

– nagrada za najbolju režiju – Emilija Mrdaković
– nagrada za glumačko ostvarenje – Neda Danilović
– nagrada za glumačko ostvarenje – Slobodan Ninković
– nagrada za najbolju scenografiju – Milica Grbić Komazec
– nagrada za najbolju muziku – Miodrag Mika Mladenović

2014. godina

13.pozorišni festival „Dani komedije 2014.“, Bijeljina, Republika Srpska, mart 2014. – učešće sa predstavom „Državni posao“

64.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Subotica, april 2014. – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo?“

– nagrada za najbolju predstavu u celini za izvođenje predstave „Ima li deda odelo?“ – Pozorište mladih

– nagrada za najbolju predstavu u celini za izvođenje predstave „Ima li deda odelo?“ – Milica Grbić Komazec

– memorijalna nagrada „Ivana Mirkov Vlačić“ za likovnu opremu predstave „Ima li deda odelo?“ – Milica Grbić Komazec

15. LutFest, Istočno sarajevo, maj 2014. – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo“
– nagrada za najbolju režiju – Emilija Mrdaković
– nagrada za najbolju scenografiju – Milica Grbić Komazec

20. FEP Festival ekološkog pozorišta za decu i mlade, Bačka Palanka, avgust 2014. ’ učešće sa predstavom „Kos i lisica“

21. međunarodni festival pozorišta za decu, Subotica, septembar 2014. – učešće sa predstavom „Ima li deda odelo?“

– specijalna nagrada za otkrivanje i realizaciju novih tema u teatru za decu u predstavi „Ima li deda odelo?“ – Pozorište mladih

45.susret profesionalnih pozorišta lutaka Srbije, Subotica, decembar 2014. – učešće sa predstavom „Kako je otkriveno letenje“:

– nagrada za glumu u predstavi „Kako je otkriveno letenje“

2013. godina

63.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Kikinda, april 2013. – učešće sa predstavom „Bajka o vitezu bez konja“

11.dečji pozorišni festival „Pozorište zvezdarište“, Beograd, april 2013. – učešće sa predstavom „Bajka o vitezu bez konja“

15.međunarodni lutkarski festival „Zlatna iskra“, Kragujevac, maj 2013. – učešće sa predstavom „Bajka o vitezu bez konja“:

-Pran Pri za najbolju predstavu – statueta „Zlatna iskra“ za izvođenje predstave „Bajka o vitezu bez konja“ – Pozorište mladih

– nagrada za glumačko ostvarenje – plaketa „Zlatna iskra“, za uloge Zmaja, Drveta i Razbojnika u predstavi „Bajka o vitezu bez konja“ – Marija Mitrović

– plaketa „Zlatna iskra“ za najbolju režiju predstave „Bajka o vitezu bez konja“ – Jaroslav Antonijuk

– plaketa „Zlatna iskra“ za najbolju scenografiju i kostime u predstavi „Bajka o vitezu bez konja“ – Eva Farkašova

14.LutFest 2013., Istočno Sarajevo, maj 2012. – učešće sa predstavom „Bajka o vitezu bez konja“

20. međunarodni festival pozorišta za decu, Subotica, maj 2013. – učešće sa predstavom „Bajka o vitezu bez konja“

– nagrada za najbolje estetsko i tehnološko rešenje lutaka u predstavi „Bajka o vitezu bez konja“ – Eva Farkašova

21.međunarodni festival pozorišta za djecu, Kotor, jun 2013. – učešće sa predstavom „Bajka o vitezu bez konja“

9.pozorišna revija „Teatar na pravom putu“, Šabac, oktobar 2013. – učešće sa predstavom „Naš grad“:

– plaketa za najbolju predstavu „Naš grad“ – Pozorište mladih

44.susret profesionalnih pozorišta lutaka Srbije, Kragujevac, novembar 2013. – učešće sa predstavom „Bajka o vitezu bez konja“:

– nagrada Grand Prix za najbolju predstavu, za izvođenje predstave „Bajka o vitezu bez konja“ – Pozorište mladih

– nagrada za najbolju režiju predstave „Bajka o vitezu bez konja“ – Jaroslav Antoniuk

– nagrada za najbolju kreaciju lutaka u predstavi „Bajka o vitezu bez konja“ – Eva Farkašova

– nagrada za glumu u predstavi „Bajka o vitezu bez konja“ – Marija Mitrović

– nagrada za najbolju animaciju litaka „Janko Vrbnjak“ koju dodeljuje Malo pozorište „Duško Radović“ iz Beograda, za animaciju konja u predstavi „Bajka o vitezu bez konja“- Saša Latinović

2012. godina

62.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Kikinda, april 2012. – učešće sa predstavom „Povodom galeba“ i „Crvenkapa“:

– specijalna nagrada za ukupan autorski angažman za predstavu „Povodom galeba“ – Boris Liješević

– nagrada „Tihomir Mačković“ za lutke u predstavi „Crvenkapa – Erika Janović

10.dečji pozorišni festival „Pozorište zvezdarište“, Beograd, april 2012. – učešće sa predstavom „Pinokio“

– Nagrada za scenografiju u predstavi „Pinokio“ – Milica Grbić Komazec

– Treća nagrada i nagrada publike za predstavu „Pinokio“ – Pozorište mladih14.međunarodni lutkarski festival „Zlatna iskra“, Kragujevac, maj 2012. – učešće sa predstavom „Baba Jaga“

13.LutFest 2012., Istočno Sarajevo, maj 2012. – učešće sa predstavom „Crvenkapa“

19. međunarodni festival pozorišta za decu, Subotica, maj 2012. – učešće sa predstavom „Uspavana lepotica“

10. teatarska internacionalna beogradska avantura – TIBA, Beograd, jun 2012. – učešće sa predstavom „Povodom galeba“

XXV MFT Walizka, Teatar Lalki i Aktora u Lomži, Poljska, jun 2012. – učešće sa predstavom „Komadić“

Bijenale crnogorskog teatra, Podgorica, Crna Gora, oktobar 2012. – učešće sa predstavom „Povodom galeba“

43.susret profesionalnih pozorišta lutaka Srbije, Subotica, novembar 2012. – učešće sa predstavom „Čarobnica iz ulice Bonžur“

– Nagrada za najbolju animaciju lutaka „Janko Vrbnjak“ koju dodeljuje Malo pozorište „Duško Radović“ iz Beograda za uloge u predstavi „Čarobnica iz ulice Bonžur“ – Slavica Vučetić, Slobodan Ninković, Saša Latinović

2011. godina

61.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Zrenjanin, april 2011. – učešće sa predstavom „Suncokreti (Gde stanuje sunčev zrak)“

– Nagrada za najbolji kostim u predstavi „Suncokreti (Gde stanuje sunčev zrak)“ – Milica Grbić Komazec

Festival u Omsku, Rusija (2 Meždunarodnый festivalь teatrov k), maj 2011. – učešće sa predstavom „Baba Jaga“

Eks teatar fest, Pančevo, oktobar 2011. – učešće sa predstavom „Povodom galeba“

10.međunarodni festival pozorišta za djecu – Banja Luka, Republika Srpska – učešće sa predstavom „Pinokio“

19. Festival klasike“Vršačka pozorišna jesen“, Vršac, oktobar 2011. – učešće sa predstavom „Povodom galeba“:

– nagrada za najbolju predstavu u celini za predstavu „Povodom galeba“ – Pozorište mladih

– nagrada za najbolju režiju za predstavu „Povodom galeba“ – Boris Liješević

42.susret profesionalnih pozorišta lutaka Srbije, Novi Sad, novembar 2011. – učešće sa predstavom „Pinokio“

– Nagrada za glumu za ulogu Pinokio(lutka) u predstavi „Pinokio“ – Neda Danilović

– Nagrada za glumu za ulogu Mačke u predstavi „Pinokio“ – Marija Mitrović

– specijalna nagrada UNIM-e za izvođenje predstave „Pinokio“ – Pozorište mladih

29.festival klasike „Vršačka pozorišna jesen“, Vršac, novembar 2011. učešće sa predstavom „Povodom galeba“

– nagrada za najbolju predstavu u celini za izvođenje predstave „Povodom galeba“

– Nagrada za najbolju režiju predstave „Povodom galeba“ – Boris Liješević

2010. godina

60.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Zrenjanin, april 2010. – učešće sa predstavom „Tri praseta“

8.dečji pozorišni festival „Pozorište zvezdarište“, Beograd, april 2010. – učešće sa predstavom „Tri praseta“

12.međunarodni lutkarski festival „Zlatna iskra“, Kragujevac, i 41 susret profesionalnih pozorišta lutaka Srbije, Kragujevac, maj 2009. – učešće sa predstavom „Tri praseta“

15.petrovske dni divadelne, Bački Petrovac, septembar 2010. – učešće sa predstavom „Otvarač“

Festival „Hercegfest“, Herceg Novi, Crna Gora, septembar 2010. – učešće sa predstavom „Čarobnica iz ulice Bonžur“

5. Dani malih stvari, Trebinje, septembar 2010 – učešće sa predstavom „Čarobnica iz ulice Bonžur“

19.festival „Dani Zorana Radmilovića“, Zaječar, oktobar 2010. – učešće sa predstavom „Jare u mleku“

2009. godina

37.pozorišni festival „Dani komedije“, Jagodina, mart 2009. – učešće sa predstavom „Jare u mleku“

7.dečji pozorišni festival „Pozorište zvezdarište“, Beograd, april 2009. – učešće sa predstavom „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

– Grand Prix festivala za predstavu „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

59.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Zrenjanin, april 2009. – učešće sa predstavom „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“ i „Uspavana lepotica“

– Nagrada „Tihomir Mačković“ za najbolju kreaciju lutaka u predstavi „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“ – Svila Veličkova

– Nagrada mladom glumcu koju dodeljuje Savez dramskih umetnika Vojvodine za uloge Princeze, Kraljice, Starice u predstavi „Uspavana lepotica“ – Marija Mitrović

11.međunarodni lutkarski festival „Zlatna iskra“, Kragujevac, maj 2009. – učešće sa predstavom „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

– treća nagrada za predstavu u celini za izvođenje predstave „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

10 .Međunarodni festival lutkarskih pozorišta za djecu Istočno Sarajevo, maj 2009. – učešće sa predstavom „Uspavana lepotica“

16. međunarodni festival pozorišta za decu, Subotica, maj 2009. – učešće sa predstavom „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

54. Sterijino pozorje, Novi Sad, maj 2009. – učešće sa predstavom „Rozenkranc i Gildestern su mrtvi“

15.internacionalni festival alternativnog i novog teatra (INFANT), Novi Sad, jun/jul 2009. – učešće sa predstavom „Poludela lokomotiva“

8. Međunarodni festival za djecu Banja Luka, Banja Luka, oktobar 2009. – učešće sa predstavom „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

18.festival „Dani Zorana Radmilovića“, Zaječar, oktobar 2009. – učešće sa predstavom „Jare u mleku“

2008. godina

6.dečji pozorišni festival „Pozorište zvezdarište“, Beograd, april 2008. – učešće sa predstavom „Pepeljuga“

58.festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Zrenjanin, april 2008. – učešće sa predstavom „Dina i oblak“:

-Nagrada za najbolju predstavu za decu u celini za izvođenje predstave „Dina i oblak“

10.međunarodni lutkarski festival „Zlatna iskra“, Kragujevac, maj 2008. – učešće sa predstavom „Dina i oblak“

15. međunarodni festival pozorišta za decu, Subotica, maj 2008. – učešće sa predstavom „Dina i oblak“:

– nagrada za najbolju scenografiju u predstavi „Dina i oblak“ – Svila Veličkova

14.internacionalni festival alternativnog i novog teatra (INFANT), Novi Sad, jun 2008. – učešće sa predstavom „Istorija“

4. Festival Ordu, Turska, jun 2008. – učešće sa predstavom „Dina i oblak“

Međunardoni festival „Interlyalka“, Užgorod, Ukrajina, oktobar 2008. – učešće sa predstavom „Dina i oblak“

7. Međunarodni festival pozorišta za djecu Banja Luka, Banja Luka, oktobar 2008. – učešće sa predstavom „Dina i oblak“

40.susret profesionalnih pozorišta lutaka Srbije, Niš, novembar 2008. – učešće sa predstavom „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

-Nagrada za najbolju muziku u predstavi „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“ – Miodrag Mladenović

– Nagrada za glumu za ulogu Hrilija u predstavi „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“ – Slobodan Ninković

14. festival pozorišta za decu „Festić“, Beograd, decembar 2008. – učešće sa predstavom „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“

– nagrada za kolektivnu igru u predstavi „PUK (u potrazi za čarobnim biserom)“ – Pozorište mladih