Zbog havarije, koja se dogodila na svetlosnom sistemu Male scene, otkazujemo predstave zakazane za 15. i 16. mart na toj sceni. Hvala na razmevanju.
U okviru Dramskog studija za decu Pozorišta mladih trenutno se priprema predstava “Reputacija", koja se, između ostalog, dotiče predrasuda i verbalnog nasilja prema deci koja žive sa nekim oboljenjem, u slučaju ove predstave – dijabetesom.
“Tekst Staše Petrović “Reputacija” jedan je od tekstova iz zbirke "Priče sa malog odmora", koja je nastala kao rezultat radionica mladih dramskih pisaca sa decom iz viših razreda osnovnih škola, u okviru istoimenog projekta Assitej Srbije.”, kaže glumica Slavica Vučetić, koja kao dramski pedagog priprema ovu predstavu sa polaznicima Studija.
Povodom rada na “Reputaciji”, ekipa predstave protekle subote je ugostila decu, mlade i odrasle iz "Diaverzuma", Udruženja osoba sa dijabetesom, koje vodi Stevan Stejić.
Gosti su sa decom iz Studija podelili svoja iskustva i na interaktivan način edukovali ih o ishrani, ograničenjima, ali i postignućima mnoge dece i ljudi koji žive sa dijabetesom.
Premijera predstave #Reputacija”, u kojoj učestvuje devetoro dece Dramskog studija, uzrasta od 12 do14 godina, odnosno od šestog do osmog razreda, biće sredinom aprila.
Glumci se uvek nadaju da će predstave koje igraju biti dugovečne, istom se nadaju i ekipe koje se okupljaju oko njih, kao i sama pozorišta, ali to često ne zavisi samo od dobrih ideja, truda i talenta, nego i od publike.
Kada je izašla premijera predstave „Ko je rekao mjau?“, 3. aprila 2015. godine, niko nije slutio da će potrajati celu deceniju i dočekati svoje stoto igranje, a ono će biti upravo danas - 8. marta.
Autorka i rediteljka predstave, koja je nastala po motivima priče Vladimira Sutejva, je Bianka Benkovska, a u njoj igraju: Sanja Tomić, Marija Radovanov, Emil Kurcinak i Marija Todorović.
“Ko je rekao mjau” upoznaje decu sa osnovnim bojama, te kako se mešanjem osnovnih boja stvaraju nove. Upoznaje ih i sa raznim životinjama i njihovim karakteristikama, sa glasovima kojima se oglašavaju.
Predstava na edukativan način daje nove ideje roditeljima kako da se igraju sa svojom decom. stimulišući ih pri tome da eksperimentišu bojama.
Lako pevljive pesme, koje glumci izvode, deca brzo nauče i već ih u toku same predstave i sama počnu pevati.
Izvođenje ove predstave je uvek drugačije, jer pruža mogućnost da deca sama biraju ko će biti glavni lik i kako će se on zvati, pa čak i da odrede njegov karakter.
Nakon predstave, dobijaju i domaći zadatak, da oboje bojanku koju dobiju.
Za naše glumce ovo je, s druge strane, takođe veoma zahtevan zadatak, prevashodno zato jer se susreću s najosetljivijom publikom. Za većinu dece, ova predstava je prvi susret s pozorištem.
S radošću danas ponovo igramo “Ko je rekao mjau”, ponosni na naše malo čedo koje traje već deset godina i na sve nijanse radosti, ljubavi i razumevanja, koje je naša najmlađa publika razvila tokom gledanja prvih sto izvođenja predstave.
Jevgenij Ljvovič Švarc je pisac, Ljudmila Fedorova je rediteljka, dok će scenografija, kostimi i dizajn lutaka biti delo Andreja Zaporoškija. Svi oni će udružiti snage sa glumcima Pozorišta mladih da bi napravili predstavu “Drakon”, čije su probe počele 4. marta.
U predstavi će igrati: Ivan Đurić, Aleksa Ilić, Saša Latinović, Ervin Hadžimurtezić, Neda Danilović, Slobodan Ninković, Marija Radovanov, Slavica Vučetić, Ksenija Mitrović, Aleksandar Milković i Uroš Lazović.
Kompozitor muzike koja će se čuti u predstavi je Aljbert Halmurzajev, koreografkinja je Ista Stepanov, a dizajn svetla osmisliće Ratko Jerković.
Rediteljka Fedorova posle prve probe kaže: “Mi ljudi odgovore i krivicu uvek tražimo oko sebe, u nekom drugom oko nas, smatrajući da su neki drugi, neki protivnici, krivi za okolnosti u kojima živimo. Mi ćemo pak u ovoj predstavi pokušati da taj prst sa znakom pitanja okrenemo ka sebi, da vidimo da li se odgovori na pitanja koja nas muče kriju u nama.”
Na pitanje da li je današnji čovek sposoban za to, da prizna da je odgovoran za ono što živi i u čemu pliva, rediteljka misli da jeste, ali da je za to potreban ozbiljan trud. Dodaje da i sama, i taj trud, i odgovore, neprekidno traži u samoj sebi.
“Naravno, čovek se ne može posmatrati izvan nekih spoljnih prepreka i sistema u kojem živi. Mi smo deo sistema u kojem živimo, ali i nekog globalnog, opšteg sistema stanja stvari. Pitanje je samo - gde je granica, gde je taj rub na kojem moramo biti potpuni iskreni prema sebi da se ne bismo izgubili, da ne bismo izgubili sebe, jer ukoliko na vreme ne primetimo tu granicu, ona može da nam isklizne.”
Premijera predstave “Drakon” planirana je za 25. april.
Važni su ljudi koji nas okružuju, s kojima delimo vreme i misli, oni su naša nada, lek i radost, siguran oslonac – kako u miru i dobru, tako i u teškim vremenima. Oni nas mogu podići kada klonemo i pozajmiti nam svoja krila kada su naša polomljena... Zato je važno da biramo prave ljude i da pravi ljudi biraju nas.
O tome govori predstava “Beskonačni”, nežna priča o odrastanju, prijateljstvu i prihvatanju sebe, koja će biti premijerno izvedena 2. marta na Maloj sceni Pozorišta mladih. Režirao ju je naš glumac Aleksa Ilić, inspirisan filmom “Čarlijev svet” (“The Perks of Being a Wallflower”) Stivena Šboskog.
Glavni junak je petnaestogodišnji Čarli, koji se bori s osećanjem nepripadanja i anksioznosti. U predstavi pratimo njegovo odrastanje, od prvog poljupca i porodičnih trauma do sticanja prijatelja koji mu menjaju život.
“Uvek postoji svetlo na kraju tunela, ali prepoznavanje svetla u tom tunelu zavisi od osobe sa kojom kroz taj tunel putujemo.”, kaže reditelj Aleksa Ilić i dodaje da je u intimnom prostoru scene sa glumcima pokušao da nađe odgovore na pitanja koliko su veze koje gradimo sa drugim ljudima ključne za pronalaženje nade i smisla, te koliko su važne za sticanje samopouzdanja i zdravo sazrevanje uopšte.
U predstavi igraju mladi glumci: Luka Potparić, Aleksandra Pavlović, Vladimir Beljić, Doroteja Vuković i Aleksandar Tobdžić.
Scenografkinja na predstavi bila je Jelena Radić a dizajneri svetla Ratko Jerković i Svetislav Dragojlov. Za dizajn zvuka bila je zadužena Katarina Užarević a za scenski pokret Aleksandra Pejić, dok je kompozitor muzike bio Savo Kostić.
Premijerno izvođenje počinje u 20 sati.
Prva repriza je 2. aprila, u isto vreme.
Sudeći po repertoaru koji se posložio u prolećnom martu, celog ovog meseca otkrivaćemo kako da poletimo...
Činićemo to pričajući priče, poput “Bajke o vitezu bez konja”, raspitujući se – po stoti put - “Ko je rekao mjau”, bivajući – i to pedeseti put - “Na vukovom tragu”, ali i tragajući za “Mačkom u čizmama”...
Predaha nema ni tu, jer spremni smo da - po stoti put - pokušamo da saznamo “Kako je otkriveno letenje”, a za sve to biće nam potrebno zajedništvo – pomoć svih priča koje se pod krovom naše kuće predu: kako “Ksenije i Lovca”, “Kosa i Lisice” i “Revizora”, tako i “Crvenkape”, “Uspavane lepotice” i “Čarobnice iz Ulice Božur.”.
U sadejstvu svih njih, nikakva upozorenja u stilu “Dok te ja hranim i oblačim”, ne mogu da probude strah, već naprotiv, samo hajdučku hrabrost, koja će na koncu rezultirati – nekome “Zločinom i kaznom, a nama “Bogojevljenskom noći”....
A posle nje – te noći bogojavljenske - nastupa “Vreme sporta i razonode” ali i “Seksa za početnike”.
No pre svega toga, moramo biti “Beskonačni” u hrabrosti...
Sve to, dan za danom, u martovskom repertoaru našeg teatra.
Sa velikom tugom smo primili vest o smrti čuvenog teatrologa, kulturnog delatnika i nekadašnjeg upravnika Pozorišta mladih, magistra Miroslava Radonjića (1936-2025). Na čelu Pozorišta mladih je bio od 1973. do 1981. godine, a ovaj period je okarakterisao dominantnim izvođenjem domaćih dramskih dela i „žive scene“, pored do tada ustaljenih lutkarskih predstava. Uključivanjem vrhunskih stranih i domaćih dramskih stvaralaca u rad Pozorišta mladih, trasirao je put brojnim nagradama koje je naš teatar dobio.
Miroslav Radonjić se rodio u Užicu 15. avgusta 1936. godine. Školovao se u Sokobanji, Aranđelovcu, Kragujevcu i Beogradu, stekavši titulu magistra nauka na Filološkom fakultetu u Beogradu. Tokom bogate profesionalne karijere radio je u Sterijinom pozorju, Pokrajinskom sekretarijatu za kulturu AP Vojvodine, Pozorištu mladih i Pozorišnom muzeju Vojvodine. Radonjić je bio istaknuti pozorišni kritičar, učesnik i organizator brojnih naučnih i stručnih skupova, organizator izložbi i festivala, pisac feljtona, publicistike, književnih dela i naučnih članaka.
Kolektiv Pozorišta mladih izražava najdublje saučešće porodici.
od 7. do 11. maja 2025. godine
TIHI MAGBET
Autor: Mari Elen Belanže i Džon Laklan Stjuart, inspirisano Magbetom
Režija: Mari Elen Belanže i Džon Laklan Stjuart
NE ČEKAJ ME
Autor: Vera Rozanova
Režija: Vera Rozanova
LENČINA TAJNA
Autor: Mikael Ende
Režija Elica Petkova
PUTOVANjE DOBROGA HANSA BOMA KROZ EVROPU
Autor: Tomša Legierski, Petra Kosova
Režija: Tomša Legierski
AVANTURE MALOGA JUJU
Autor: Ivana Đula i Milica Sinkauz
Režija: Renata Karola Gatika
BLUP
Autor: Peter Kus
Režija: Peter Kus, Filip Šebšajovič, Gašper Lovrec
SJAJ ZVEZDA NA PLAFONU
Autor: Juhana Tide/ Tijana Grumić
Režija: Damjan Kecojević
MISTO DI RASTE LAVANDULILILI
Autor: Patrik Gregurec
Režija: Vanja Jovanović
PILOT I MALI PRINC
Autor: Peter Sis, Antoan de Sent Egziperi, Jakub Maksimov
Režija: Jakub Maksimov
KLIK
Autor: Josep Piris, Lu Pulici
Režija: Josep Piris
PAN
Autor: Olga Zečeva
Režija: Olga Zečeva, Alek Ćurčić
Predstava “Jerma”, nastala po motivima istoimene drame Federika Garsije Lorke, u produkciji Savez dramskih umetnika Vojvodine i saradnji Akademije umetnosti i Pozorišta mladih, premijerno će biti izvedena 23. februara, na Maloj sceni našeg teatra - od 20 sati.
Foto: Dejan Krstić
Složeni odnos supružnika, zaglavljenih u andaluzijskoj ruralnoj sredini i zaostalim patrijarhalnim načelima, isprepletan je koreodramskim momentima, koji su inspirisani flamenko plesom, pevanjem, gitarom i ritmovima. Sama flamenko kultura ima ogroman dramski potencijal u svoj svojoj sirovosti, dubokoj osećajnosti i muzikalnosti, a u kombinaciji sa Lorkinom poetikom daje glumcu beskrajne mogućnosti za kreiranje, kaže autorski dvojac.
Foto: Dejan Krstić
Ova “Jerma nastala je, inače, kao praktični deo umetničkog doktorskog projekta Aleksandre Pejić, pod mentorstvom Marijane Prpa Fink sa Akademije umetnosti Novi Sad.
Dramatizaciju i režiju potpisuju Aleksandra Pejić i Danilo Milovanović Vukmanović, koji i igraju Jermu i Huana. Njima se na sceni pridružuje i gitarista Dušan Popović Lipovac, dok je koreograf bila sama Pejić.
Foto: Dejan Krstić
Po prvi put u istoriji srpskih pozorišta odlučujemo se na ovakav čin, prihvatajući poziv studenata na borbu za rad institucija i odgovoran odnos prema sopstvenoj delatnosti, svesni da već decenijama prisustvujemo urušavanju svih, pa i kulturnih institucija ovog društva. Studenti su nas podsetili na odgovornost i ohrabrili na samoorganizovanje kako bismo, unutar svojih struka i institucija u kojima radimo, započeli aktivno učešće u kreiranju boljeg društva.
Istovremeno, izražavamo punu solidarnost sa studentima i bezuslovno podržavamo sve njihove zahteve. Njihova borba za pravdu, bezbednost, pravo na slobodno izražavanje i dostojanstven život je borba svih nas. Pružamo apsolutnu podršku i svim građanima koji veruju da ova naša zemlja može biti srećnije i pravednije mesto. Znamo da je naša publika među njima.
Pozorište je živo samo onda kada je deo zajednice. Zato napuštamo scenu i pridružujemo se onima koji traže promenu.
Pozorište je mesto istine, slobode i empatije, a mesecima već, istina, sloboda i empatija stoje na blokadama fakulteta i protestima širom Srbije.
Poštujući odluku zaposlenih u Pozorištu mladih u Novom Sadu, da stupe u sedmodnevni štrajkt, izvođenje predstave “Privatna proslava”, zakazano za 13. februar, odlaže se. Novi termin igranja je 19. februar, od 19.30, stoji u saopštenju ekipe predstave.
Kupljene karte važiće i za novi termin igranja. U slučaju da ponuđeni termin nekome ne odgovara, karte se mogu refundirati. Sve informacije o refundaciji karata mogu se dobiti na sajtu GIGSTIX.com. Hvala na razumevanju.
Predstava “Na vukovom tragu”, koja je danas – 6. februara, trebalo da bude izvedena, otkazuje se zbog bolesti učesnika predstave. Takođe zbog bolesti, 8. januara otkazujemo igranje predstave “Suncokreti”, umesto koje će biti izveden “Mačak u čizmama”. Hvala publici na razumevanju.
Gostovanje predstave “Pazi šta želiš”, koje je bilo zakazano za 8. februar u našem pozorištu, otkazuje se zbog bolesti učesnika. Novi termin igranja je 4. mart. Hvala na razumevanju.
Predstave “Mačak u čizmama” i “Zločin i kazna” zakazane za 01.02.2025. godine otkazuju se.
Kupljene karte publika može da vrati na blagajni pozorišta.
Hvala na razumevanju.
Predstave "Hajduci", koja je trebalo da bude izvedena 25. januara, i "Dok te ja hranim i oblačim", koja je trebalo da se igra 26. januara, otkazuju se zbog bolesti učesnika. Kupljene karte publika može da vrati na blagajni pozorišta. Hvala na razumevanju.
Zbog dana žalosti, koji je danas, 22. januara, proglašen u našoj zemlji, a povodom stradanja osam korisnika Doma za stare u Barajevu, otkazujemo večerašnju predstavu "Zločin i kazna". Karte se mogu vratiti na blagajni našeg pozorišta.
Prolećnog meseca maja, kome idemo u susret, na naše 4. Novosadske pozorišne – Međunarodni festival profesionalnih pozorišta za decu i mlade, stiže 11 predstava. Gledaćemo ostvarenja umetnika iz Kanade, Bugarske, Španije, Hrvatske, Slovenije, Francuske, Češke i Srbije.
Selekcija četvrtog međunarodnog festivala profesionalnih pozorišta za decu i mlade
"Novosadske pozorišne igre"
od 7. do 11. maja.2025. godine
Pozorište „La Fille Du Laitier“, Montreal, Kvebek, Kanada
TIHI MAGBET
Autor: Mari Elen Belanže i Džon Laklan Stjuart, inspirisano Magbetom
Režija: Mari Elen Belanže i Džon Laklan Stjuart
Pozorište „La Neige sur les cils “, Nant, Francuska
NE ČEKAJ ME
Autor: Vera Rozanova
Režija: Vera Rozanova
Državno lutkarsko pozorište Stara Zagora, Bugarska
LENČINA TAJNA
Autor: Mikael Ende
Režija Elica Petkova
Pozorište „Alfa“, Plzen, Češka
PUTOVANjE DOBROGA HANSA BOMA KROZ EVROPU
Autor: Tomša Legierski, Petra Kosova
Režija: Tomša Legierski
Gradsko kazalište lutaka Rijeka, Hrvatska
AVANTURE MALOGA JUJU
Autor: Ivana Đula i Milica Sinkauz
Režija: Renata Karola Gatika
Kuskus Institut, Art produkcija, Ljubljana, Slovenija
BLUP
Autor: Peter Kus
Režija: Peter Kus, Filip Šebšajovič, Gašper Lovrec
Malo pozorište „Duško Radović“, Beograd, Srbija
SJAJ ZVEZDA NA PLAFONU
Autor: Juhana Tide/ Tijana Grumić
Režija. Damjan Kecojević
Kazalište lutaka Zadar, Hrvatska
MISTO DI RASTE LAVANDULILILI
Autor: Patrik Gregurec
Režija: Vanja Jovanović
Lutkarsko pozorište Ostrava, Češka
PILOT I MALI PRINC
Autor: Peter Sis, Antoan de Sent Egziperi, Jakub Maksimov
Režija: Jakub Maksimov
Pozorište „Trukitrek“, Sitadela de Menorka, Balearska ostrva, Španija
KLIK
Autor: Josep Piris, Lu Pulici
Režija: Josep Piris
Teatro „Plus“, Hihon, Španija
PAN
Autor: Olga Zečeva
Režija: Olga Zečeva, Alek Ćurčić
Selektor i direktor Međunarodnog festivala profesionalnih pozorišta za decu i mlade "Novosadske pozorišne igre" je Aleksandar Ćurčić.
“Hajduci se sastaju i rastaju, samo su nasilje i zabava večni”, naslov je kritike koju je povodom naših “Hajduka” napisala Divna Stojnov. Kritika je objavljena u okviru “Kritičarskog karavana”, projekta Udruženja pozorišnih kritičara i teatrologa, nastalog 2014. godine uz podršku Ministarstva kulture i informisanja s ciljem ostvarivanja relevantne i kontinuirane kritičke analize i evaluacije pozorišnih predstava rađenih van Beograda.
Stojanov, između ostalog, kaže da su “Nestašluci Nušićevih junaka dobro kontrastrirani sa sadašnjim đacima i nasiljem koje čine.” Dodaje da se “Povlači fina paralela između dva vremena iz koje, osim očiglednih zaključaka o promeni vrednosti, može da proistekne misao da je prestupništvo i neposlušnost mladih oduvek postojalo i da se može prevazići u svakom vremenu.”, što je, dodaje kritičarka, ohrabrujuća ideja!
Stojanov posebno ističe glumicu Slavicu Vučetić, kod koje prepoznaje gradaciju i razvoj karaktera, te verbalnu ekspresivnost Marije Radovanov i Saše Latinovića, a kao naročito dobar segment predstave navodi korišćenje slenga koji danas koriste mladi, čija je upotreba na sceni, primećuje autorka kritike, nailazila na ovacije među tinejdžerskom publikom. Cela kritika može se pročitati ovde:
https://www.kriticarskikaravan.org/hajduci-se-sastaju-i-rastaju-samo-su-nasilje-i-zabava-vecni/bclid=IwY2xjawHoycBleHRuA2FlbQIxMQABHTmYM8OX7Sn1Hv1W242DJulEfzV2ZQRK5EF3RHZfMkkb0OncEStnGYKYUg_aem_xybhtMs1N2GG60uChTwX6A “Hajduci” su ponovo na repertoaru 25. i 31. januara.
Foto: S. Doroški