"Cat Claw", predstava inspirisana stripom Branislava Kerca, u režiji Majkla Helmerhorsta, biće premijerno izvedena 22. oktobra na sceni našeg teatra. Ova neobična pozorišna produkcija, nastala u saradnji sa Evropskom prestonicom kulture 2021, govori o paralelnim dimenzijama, ljudima pacovima, opasnim tehnologijama, neprežaljenim ljubavima, studentskim mukama, hevi metal koncertima, akcionim herojima sa viškom kila i super ženi koja mora da se nosi sa svim tim. Poznato, zar ne?!
Uhvaćeni u mrežu njenih čarapa
Reč autora Branislava Kerca:
"Cat Claw je akcioni strip, pun dinamike i scena zbog kojih bi i računarski generisane slike (CGI) imale problema. Kako preneti sve to na relativno mali prostor pozornice? Činilo mi se da je praktično nemoguće. Krenuli smo od toga da obe umetnosti, strip i teatar, imaju svoj sopstveni jezik sa svim vrlinama i manama, bez naročitih dodirnih tačaka u izražavanju, ali vrlo bliske po osećaju za dinamiku. Zajedničke tačke su pronađene i u vanserijskim likovima, humoru i prisustvu rokenrola. Kada smo to definisali i pustili pozorišnu umetnost da iz sebe izvuče ono najbolje, a da se ne osvrće previše na stripski jezik, Cat Claw se pokazala kao zahvalan materijal, da je sprega stripa i teatra čista avantura, trka furioznog tempa, hevi metal rapsodija, predstava puna nepoznanica u kojoj je čak i šesti saksonac lik za pamćenje”
Nikola Davić/Uglješa Šajtinac: dvojac koji je strip pretočio u komad
"Uhvatili smo se u mrežu njenih čarapa! Tokom pisanja ove drame, Ket nas je povela u avanturu kroz svoj svet i sada je opet završila u našem. Željno iščekujemo ponovni susret i nadamo se da će biti zadovoljna načinom na koji smo opisali našu avanturu. Ne želimo da dobijemo batine!”
"Predstava "Cat Claw" je pre svega omaž strip crtaču Banetu Kercu koji je stvorio superheroinu Ket Klou kao svoju verziju američkog osvetnika. Akcenat je na stripovskoj ikonografiji koja se bavi negativcima „većim od života”, inspirisanim akcionim filmovima. Naša predstava je beskompromisni pastiš sveta noar filma i okretnog tempa stripa. Dizajner Dušan Jovović i ja posvetili smo se tome da prikažemo celu predstavu u crno-beloj skali, sa samo nekoliko detalja u boji. Kercova ljubav prema hevi metalu rezultirala je trenucima žive muzike na sceni u kombinaciji sa filmskim pozadinskim zvukom. Nadam se da smo stvorili visprenu komediju sa smelom scenskom akcijom. Nema više fine cure: Ket Klou će zauvek očistiti Novi Jork od zločina i poroka!"
Holandski reditelj Majkl Helmerhorst obrazovao se na Pozorišnoj akademiji u Amsterdamu. Početkom sedamdesetih godina, u saradnji sa Ide van Hajningen, osnovao je trupu Perspekt koja je istraživala tehničke mogućnosti predstava, a već početkom osamdesetih godina dva performansa u kojima je učestvovao odvela su ga na dve važne umetničke adrese - pariški Centre Pompidou i londonski Civic Center. Devedesete godine prošlog veka Helmerhorst je posvetio režiji devet predstava pod otvorenim nebom, sa kojima je dospeo i do Australije i Novog Zelanda. Oprobao se i u performansu, komedijama, mjuziklu, a među njegovim posebnim ostvarenjima su produkcije “Alice on the Run” u lajpciškom Teatru Titaniku i “Robot” koje je 2019. godine uradio za VisáVis. Helmerhorstova posebna pasija je ugrađivanje efektnih audio-vizelnih elementa u konstrukciju predstave, odnosno scenografiju, te miks različitih teatarskih tehnika.
Glumica Ivana Vukčević je Cat Claw
“Cat Claw je hrabra, samostalna, spretna, odvažna, nepokolebljiva. Biće dualne prirode... Ali svesna toga, tim se igra. Zabavno joj je što je preko dana uštogljena studentkinja biologije, a noću superherojka... I žena i mačka, spremna da se bori za pravdu, bolji svet i one koje voli. Cat Claw nije majka, ne kuva, ne ispunjava floskulu "žena, majka, kraljica", niti je to zanima. Ali zato što to nije, ona nije manje žena, niti je manje ženstvena. To što je kostim vrlo oskudan ne čini je "lakom", niti je to što je u stanju da prebije fizički jače od sebe, ne čini "muškaračom"; živi sa cimerkom, a nije lezbijka, nema dete, dakle neispunjena je – prema etiketama... Dakle, sve su to etikete koje bi joj, da je srećemo u gradu, uredno i vrlo rado prilepili – i žene, i muškarci. Jer, mi mnogo volimo da sudimo, a retko polazimo od svog dvorišta.”