Novosadske pozorišne igre 2025.
Seks za početnike
Režija: Jana Maričić
Autor teksta: Jasminka Petrović
Zločin i kazna
Režija: Emilija Mrdaković
Autor teksta: Fjodor M. Dostojevski
Ksenija i Lovac
Režija: Emilija Mrdaković
Autor teksta: Aleksandra Vrebalov
Palo inje, pao sneg
Režija: Darijan Mihajlović
Autor teksta: Vanja Čobanov
Palo inje, pao sneg
Režija: Darijan Mihajlović
Autor teksta: Vanja Čobanov
Bogojavljenska noć
Režija: Ivan Vanja Alač
Autor teksta: Vilijem Šekspir
Koralina
režija Jakub Maksimov
Autor teksta: Nil Gejmen
Cat Claw
Režija: Majkl Helmerhorst
Autor teksta: Branislav Bane Kerac
Tri musketara
Režija: Darijan Mihajlović
Autor teksta: Aleksandra Glovacki
Devojčica sa šibicama
Režija: Sonja Petrović
Autor teksta: Hans Kristijan Andersen

17. Maj 2025.

KRITIKA/“Drakon“: Dekonstrukcija autokratije

Mrak. Aplauz za kraj predstave. Reflektori se ponovo pale osvetljavajući ekipu koja je izašla da se pokloni publici. Svi glumci podižu stisnute pesnice u znak otpora, dok jedna glumica zapišti pištaljkom. Aplauz publike postaje nešto intenzivniji, nagrađujući izvođače ne samo zbog svog rada, već i iskazanog bunta. Pola godine od početka studentskih i građanskih protesta koji hujaju Srbijom, slični performativni iskazi podrške protestima postali su svakodnevica u domaćem pozorišnom životu – gotovo da nema većeg ansambla koji prilikom poklona nije iskazao solidarnost sa studentima i ostalim pobunjenima. Međutim, za razliku…
16. Maj 2025.

Estetika istine na sceni i publika koja se ne boji mraka

Vreme zamrznute katarze je sada. Ali kakvo može biti pozorište koje odbija pročišćenje? Pozorišne predstave i teatarski projekti danas često ignorišu publiku kao moralnog sudiju. Međutim, to je gotovo nemoguće na Novosadskim pozorišnim igrama. Tamo auditorijum čine oni najmlađi zbog kojih na pozorišnim plakatima piše “3+”, “6+”... ili tinejdžeri koji pokušavaju da navigiraju sopstveno odrastanje, da pronađu svoj put i otkriju šta zapravo mladi traže u pozorištu, ali i stariji gledaoci, roditelji, vaspitači, učitelji, bake i deke, nastavnici, formirane ličnosti koje duboko u sebi kriju unutrašnje dete koje je spremno…
12. Maj 2025.

Kanadski "Nemi Magbet" pobednik 4. "Novosadskih pozorišnih igara"

Izvanredna kanadska predstava “Nemi Magbet”, u izvođenju pozorišta “Mlekareva kći” iz Montreala/Kvebek/Kanada, najbolja je predstava 4. “Novosadskih pozorišnih igara”, međunarodnog pozorišnog festivala profesionalnih pozorišta za decu i mlade, koji se od 7. do 11. maja, održao u Pozorištu mladih. Njima je pripao Grand Prix, odlučio je žiri u kojem su bile: kostimografkinja Irina Somborac, rediteljka Tamara Kučinović i dramaturškinja Divna Stojanov. U obrazloženju žirija stoji da je ova predstava “svojim jednostavnim i prijemčivim načinom komunikacije s publikom stvorila prostor za razumevanje Šekspirove tragedije, bez obzira na uzrast gledaoca". Približavajući mlađim…
11. Maj 2025.

Nezaboravno popodne s Jasminkom Petrović: Misli su kao bašta, treba ih redovno uređivati

Književnica Jasminka Petrović bila je gošća “Novosadskih pozorišnih igara - međunarodnog pozorišnog festivala za decu i mlade, koji se od 7. do 11. maja održava u Pozorištu mladih. Tamo se u okviru pratećeg programa, susrela sa svojim najmlađim čitaocima. Svi prisutni znali su kako Jasminka dobro piše, ali do ovog susreta nisu znali kakva je svetska carica omiljena književnica naših mališana. Čitalački performans, koji je priredila deci, bio je uistinu mali master klas mašte, nežnosti i ljupkosti, ali i znanja i duhovitosti. Odmah na početku - čuli smo publiku, koja…
10. Maj 2025.

Popodne s Jasminkom Petrović, 10. maja

Jasminka Petrović je iz žanra književnica-zmajica, onih što vole jesen, more i vetar. Kada piše, nežna je i pažljiva kao majka. Zanosno maštovite su njene priče. Pisala je o dugmetu, i o sreći, o letu u kojem je naučila da leti, o najstrašnijem danu u životu, bontonu, i školi, i Gigi koji pravi more, ali i čitanju od kojeg se raste, plus o seksu za početnike, po kojem je u Pozorištu mladih nastala istoimena predstava. Jasminka piše i radi još stotinu stvari. Rado razgovara, voli da razume. Tvrdi da su…
09. Maj 2025.

Tribina “Šta mladi traže u pozorištu”: Želimo da nas vidite

U pozorište ne idu toliko često - najčešće jednom mesečno, poneko dva puta. Neki zato što imaju previše obaveza, pa ne stižu, a neki bi išli i češće da imaju s kim, što mnogo govori i o usamljenosti koju osećaju, a to bi opet mogla da bude velika teatarska tema za neku buduću predstavu. Najčešće ih na predstave vode njihovi profesori, a u teatar ne bi da idu s roditeljima. Gledaju predstave u sva tri novosadska teatra, a odlaze i u beogradske - po preporuci svojih profesora, uglavnom sa njima.…
01. Maj 2025.

“Novosadske pozorišne igre”- ceo svet pred decom i mladima

Četvrte “Novosadske pozorišne igre”, Međunarodni pozorišni festival za decu i mlade, ovog maja u Novi Sad dovode sedam predstava iz celog sveta. Od 7. do 11. maja u Pozorištu mladih, u okviru takmičarskog programa, gledaćemo ostvarenja umetnika iz: Kanade, Španije, Hrvatske, Slovenije, Francuske, Češke i Srbije. Selektor festivala bio je Aleksandar Ćurčić. Ovogodišnji žiri čine: dramaturškinja Divna Stojanov, rediteljka Tamara Kučinović i kostimografkinja Irina Somborac. U okviru pratećeg programa biće izvedene tri predstave Pozorišta mladih: “Drakon”, “Crvenkapa” i “Čarobnica iz Ulice Bonžur”. Biće to prilika da stučna publika, koja gostuje…
27. April 2025.

Tribina „Šta mladi traže u pozorištu”, 8. maja

Tribina „Šta mladi traže u pozorištu” prvi put je održana na prošlogodišnjim “Novosadskim pozorišnim igrama” i bila je jedan od njegovih vrhunaca. Pozorišnim stvaraocima dala je uvid u to šta je mladima važno u pozorištu, šta žele da gledaju na sceni, kakve su im pozorišne navike, šta im znači i kako razumeju pozorište. U razgovorima su učestvovali đaci Karlovačke gimnazije, profesori srednjih škola i profesori sa Novosadskog univerziteta, glumci, reditelji, producenti, marketinški stručnjaci.... Odgovori srednjoškolaca bili su fascinantno zreli, jednostavni i vrlo otrežnjujući. Mladi na sceni očekuju dobru predstavu, a…