“Ћуран” за режију Ољи Ђорђевић

Оливера Ђорђевић, добитница је награде “Ћуран” за најбољу режију за представу “Док те ја храним и облачим” на управо завршеном фестивалу “Дани комедије” у Јагодини. “Ћурана” су добили и Кристина Савков и Данило Миловановић за више улога у истој представи.

Опширније…

Брачна игра

Комад о везаности двоје људи, свој сложености заједничког живота и слојевитости брачних односа. Шта се деси када схватимо да живот пролази, пролази једнолично, исто? Шта када се јави жеља за променом, а више нема снаге да се она и изведе? Како се сукобљавају разум и интуиција, конзервативно и ексцентрично? Шта је дозвољено, а шта не? Која је улога мушкарца, која жене? У одређеним годинама, почне да слаби друштвени живот, смањује се количина забаве, али и количина брига; све што је било динамично, гаси се и људи у браку, постају упућени једни на друге. Како такав живот учинити стварно живим, како створити барем краткотрајну ватру, како олакшати притисак година, притисак слабости, када почну да се гомилају питања без одговора? Одржавати се у животу изискује највеће напоре, а опет, постаје неопходност. Где престаје љубав и да ли престаје? Шта нас везује после љубави? Овако комплексне односе претреса представа Брачна игра, и то у извођењу младих људи, који као објективни истраживачи покушавају да расплету ову никад развезану мрежу.

Писац: Едвард Олби

Режија: Мирјана Карановић

Играју: Јелена Пузић и Славен Дошло

Ај Кармела

Година је 1938. Време грађанског рата у Шпанији, у коме су републиканске снаге, у чијим су се редовима борили добровољци из читавог света, поражене од фашистичких фаланги генерала Франка и његових савезника, италијанских и немачких фашиста.

Пратимо глумачки и љубавни пар, Кармелу и Паулина, који су због непажње прешли линију фронта и сада су заробљени и приморани од стране фашиста да играју представу као последњу милост за војнике, ратне заробљенике које ће фашисти сутрадан стрељати. Кармела и Паулино морају изводити своје музичке тачке и глумачке бурлеске баш онако како се то од њих захтева: пристају на све како би се одржали и преживели.

Комичар и  забављачица тако, мало – помало, постају и против своје воље сарадници фашистичког режима, све до једног тренутка када Кармела одбија да игра бруталну комедију коју им је поручник дописао. Радња започиње дан након те изведбе, да би кроз фрагменте, поступком флешбека, била реконструјисана и склопљена, као слагалица, у слику догађаја из претходне вечери.

Шта је суштина рата? За кога је он добар, коме користи? Свеједно је која је земља у питању и који народ, остају само жртве, жртве које се лако заборављају уместо да опомињу, и наставља се даље као да се ништа није десило, праве се исте грешке. Да ли уметник може остати достојанствен и частан у борби с било којим обликом фашизма који трајно уништава културу и све моралне вредности?

 

Играју:

Кармела   –    Ивана Вуковић

Паулино   –    Димитрије Динић

 

Режија: Ивана Вуковић и Димитрије Динић

Превод: Александра Вељковић

Светло: Никола Маринков

Ствар избора или Зашто слушам Марчела

Аутопоетички есеј по текстовима “о Људима, псима и мишима “

Урош Младеновић / Марко Шелић Марчело

феат. Милена Богавац

Тренутак када млади напуштају своје мале градове и бирају свој пут, носи са собом пуно неизвесности, дилема, различитих утицаја и одлука.

Проналазак је могућ, одакле год да се крене.

Бекство је враћање на самог себе.

Прича о малом граду.

Прича о омладини у малом граду.

Прича о трагању за самим собом.

Прича о избору свог занимања.

* Представа је рађена у оквиру завршног мастер рада студента Уроша Младеновића, на Академији уметности Нови Сад, класа глуме код професора Љубослава Мајере.

Представа је рађена у сарадњи са Културним центром Параћин.

Продукција: Телепорт театар

Жанр: савремена драма.

Трајање представе је 60 минута.

Извођач је добио награда за глумачко остварење, на фестивалу нових театарских форми 2014.г. Смедеревска Паланка.

Представу изводе: Урош Младеновић и Жељко Марковић

Страна 1 од 2712345...1020...Последња »